Logo

راهنمای قدم به قدم راه اندازی یک کسب وکار

راهنمای قدم به قدم راه اندازی یک کسب وکار

1402/06/27
436 بازدید کننده

شروع یک کسب و کار می‌تونه کار سختی باشه، اما اگر فرآیند راه اندازی کار جدیدتون را به مراحل جداگانه تقسیم کنید، می‌تونید این فرایند رو آسان تر کنید.

به جای اینکه حدس بزنید که از کجا شروع کنید، می‌تونید از روش‌های آزمایش شده و واقعی کارآفرینانی پیروی کنید که این کار رو با موفقیت انجام دادند.

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چطور کسب و کارتون رو راه اندازی کنید، این چک لیست ۸ مرحله‌ای رو دنبال کنید:

چجوری یک کسب‌و‌کار رو راه‌اندازی کنیم؟

۱- ایده‌هاتون رو بازنگری کنید.

اگر به راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار فکر می‌کنید، حتما باید از قبل اطلاعاتی در مورد چیزی که می‌خواید به صورت آنلاین بفروشید، یا حداقل بازاری که می‌خواید واردش بشید، کسب کنید.

یک سرچ سریع درمورد شرکت‌های فعال در صنعت انتخابی‌تون انجام بدید تا متوجه بشید که رهبران برند‌های موفق فعلی چه کارهایی انجام میدن و بفهمید که چطور به این سطح موفقیت رسیدند.

اگر فکر می‌کنید کسب‌وکار شما می‌تونه چیزی ارائه بده که شرکت‌های دیگه انجام نمیدن (یا همون چیز رو ارائه میده، اما سریع‌تر و ارزان‌تر)، پس شما یک ایده محکم دارید و آماده ایجاد یک بیزنس پلن هستید.

در این قسمت لازمه "چرا؟"ی خودتون رو تعریف کنید.

به قول سایمون سینک، «همیشه با چرا شروع کن»

چرا داری این کسب و کار رو راه‌اندازی می‌کنی؟

در این فرآیند، باید بین این‌که کسب‌و‌کار شما به دلیل شخصی یا چرایی بازار خدمت می‌کنه، تفاوت قائل بشیم.

وقتی دلیل شما برآورده کردن یک نیاز در بازار متمرکز باشه، قطعا دامنه کسب و کار شما همیشه بزرگتر از کسب‌و‌کاری میشه که برای پاسخگویی به یک نیاز شخصی طراحی شده.

فرانچایز رو در نظر بگیرید.

گزینه دیگه اینه که حق امتیاز یک شرکت تاسیس شده رو بگیرید(نمایندگی). که برای این‌کار شما فقط به یک مکان خوب و ابزاری برای تامین هزینه عملیات نیاز دارید.

اسم کسب و کارتون رو انتخاب کنید.

صرف نظر از اینکه چه اسمی رو انتخاب می‌کنید، درک دلیل پشت ایده شما خیلی مهمه. Stephanie Desaulniers، صاحب Business by Dezign و مدیر سابق عملیات و برنامه های کسب و کار زنان در Covation Center، به کارآفرینان هشدار میده که از نوشتن یک طرح کسب و کار یا طوفان فکری برای نام کسب و کار قبل از این‌که ارزش ایده کسب‌وکار مشخص بشه، خودداری کنند.

مشتری هدف خودتون رو مشخص کنید.

بیشتر افراد بدون صرف زمان برای فکر کردن به این موضوع که قراره مشتری‌هاشون چه افرادی باشن و اصلا دلیل این‌که چرا این مشتری‌ها قراره از اون‌ها خرید کنند یا اون‌ها رو استخدام کنند، راه‌اندازی کسب‌وکارشون رو شروع می‌کنند.

شما باید بتونید توضیح بدید که چرا می‌خواید با این مشتری‌ها کار کنید و این‌که آیا شما علاقه‌ای به آسون کردن زندگی مردم دارید؟ این پاسخ‌ها به روشن شدن ماموریت شما کمک می‌کنه.

بعد از اون باید برای خودتون تعریف کنید که چطور قراره این ارزش‌ها رو به مشتری‌ ارائه بدید تا مایل باشن در ازای اون هزینه کنند.

در این مرحله باید جزئیات اصلی رو مشخص کنید و اگر بازاری برای خلق ایده شما وجود نداره، باید ایده‌اتون رو عوض کنید. 

نکته: برای اصلاح »ایده کسب‌وکارتون، «چرا‍یی، مشتری و هدف  کسب‌وکارتون رو حتما مشخص کنید.

۲- نوشتن Business Plan

موقعی که ایده‌تون رو مشخص کردید باید چندتا سوال مهم از خودتون بپرسید:

  • هدف از کسب‌و‌کار شما چیه؟
  • به کی می‌فروشی؟
  • اهداف نهاییت چی هست؟
  • هزینه‌های راه‌اندازی کسب و کارتون رو چجوری تامین می‌کنید؟

اگر یک طرح کسب و کار خوب داشته باشید، به راحتی به این سوالات پاسخ میدید.

صاحبان مشاغل نوپا ممکنه بخاطر عجله در کارها بدون تعمق در این جنبه‌های تجارت، اشتباهات زیادی مرتکب بشن.  شما نیاز دارید بیس تارگت کاستومر (مشتری هدف) خودتون رو پیدا کنید و بدونید که چه افرادی قراره محصول یا خدمات شما رو بخرن؟

اگر نتونید مدرکی دال بر تقاضا برای ایده‌تون پیدا کنید پس اصلا کسب‌و‌کارتون چه فایده‌ای داره؟

تحقیقات میدانی انجام بدید.

انجام تحقیقات میدانی کامل در زمینه کاری خود و جمعیت‌شناسی مشتری‌های احتمالی شما بخش مهمی از تدوین یک برنامه‌ریزی کسب و کار محسوب میشه که این‌ها می‌تونه شامل انجام نظرسنجی‌ها، برگزاری گروه‌های متمرکز و تحقیق در مورد SEO و جمع‌آوری اطلاعات عمومی راجع به کار شما باشه.

تحقیقات میدانی به شما کمک می‌کنه تا مشتریِ هدفتون، نیازهاش، ترجیحات و رفتارشون و همچنین صنعت و رقبای خودتون رو بشناسید. اغلب متخصصان مشاغل، جمع آوری اطلاعات جمعیت شناختی و انجام یک تحلیل رقابتی رو برای درک بهتر فرصت‌ها و محدودیت‌های موجود در بازار، توصیه می‌کنند.

یک استراتژی «خروج» در نظر بگیرید.

منظور از استراتژی خروج، تعیین کردن پلن‌های دوم و سوم برای خروج از وضعیت بحرانیه. 

زمانی که روی ایجاد و پایه‌ریزی طرح کسب و کارتون کار می‌کنید، یک استراتژی خروج هم در نظر بگیرید. یعنی داشتن یک ایده‌ در مورد این‌که چطوری در نهایت ممکنه از کسب‌و‌کارتون خارج شوید. 

جاش تولی، مدیرعامل هر دو شرکت Shyft Capital و کاوانا می‌گه: «بیشتر اوقات، کارآفرینان جدید اونقدر در مورد کسب‌وکار خود هیجان‌زده هستن و مطمئن هستن که همه جا مشتری قراره باشه که زمانی برای برنامه‌ریزی ترک کسب‌وکار در نظر نمی‌گیرن! 

وقتی سوار هواپیما میشید، اولین چیزی که بهتون نشون میدن اینه که درصورت بروز حادثه چجوری خودتون رو نجات بدید؛ حتی در هفته اول مهدکودک، همه بچه‌ها رو به صف می‌کنن و به اون‌ها تمرینات آتش نشانی برای خروج از ساختمان رو آموزش میدن. 

بارها پیش اومده که شاهد بودم رهبران مشاغلی که حداقل سه یا چهار مسیر خروجی از پیش تعیین‌شده نداشتن و این موضوع منجر به کاهش ارزش شرکت و حتی تخریب روابط خانوادگیشون شده.

یک بیزنس پلن به شما کمک می‌کنه تا بفهمید مسیر شرکت شما به کجا میره، چجوری قراره بر مشکلات احتمالی غلبه کنید و برای حفظش به چه چیزهایی نیاز دارید.

اگر قصد راه اندازی کسب و کارتون رو دارین، "ورکشاپ آموزشی از ایده ی بیزنس تا اجرا" میتونه خیلی بهتون کمک کنه.

3- وضعیت مالی رو ارزیابی کنید.

راه‌اندازی هر کسب‌و‌کاری یک‌سری هزینه‌ها داره، بنابراین باید تعیین کنید که قراره چجوری این هزینه‌ها رو پوشش بدید.

آیا ابزاری برای تأمین مالی استارت اپ خود دارید یا باید پول قرض کنید؟

اگر قصد دارید شغل فعلی‌تون رو ترک کنید تا روی کسب‌و‌کار خودتون تمرکز کنید، آیا پس‌انداز دارید تا زمانی که به سود برسید ازتون حمایت کنه؟

کامل و واضح محاسبه کنید که هزینه راه افتادن کسب‌و‌کارتون قراره حدودا چقدر باشه.

خیلی اوقات پیش اومده که کسب‌و‌کارها بخاطر تموم شدن پولشون قبل رسیدن به سود، شکست خوردن، پس این‌ موضوع رو دست کم نگیرید.

نکته: بیشتر از میزان تخمینی سرمایه کنار بذارید چون که معلوم نیست تا کسب و کارتون پایدار بشه چقدر زمان می‌بره.

تحلیل سر به سر انجام بدید.

یکی از راه‌هایی که می‌تونید تعیین کنید چقدر پول نیاز دارید، انجام یک تحلیل سربه سره. این نوع تحلیل، عنصر اساسی برنامه‌ریزی مالی هست که به صاحبان مشاغل کمک می‌کنه تا تعیین کنن شرکت، محصول یا خدمات اونها چه زمانی قراره سودآور بشه.

فرمولش هم ساده است:

(هزینه‌های ثابت) ÷ متوسط قیمت هر واحد – هزینه‌های متغیر = نقطه سربه سر

هر کارآفرینی باید از این فرمول به عنوان یک ابزار استفاده کنه، چون به شما میگه حداقل عملکردی که کسب‌و‌کار شما باید داشته باشه تا از دست دادن پول جلوگیری کنه چقدره.

علاوه بر این، به شما کمک می‌کنه دقیقاً بفهمید که سود شما از کجا میاد، بنابراین می‌تونید اهداف تولید رو بر همون اساس تعیین کنید.

سه دلیل متداول برای انجام این آنالیز: 

۱- تعیین کنید سودآوری شما از کجاست. این به طور کلی بالاترین منفعت برای هر صاحب کسب‌و‌کاریه.

از خودتون بپرسید: 

چقدر باید درآمد کسب کنم تا تمام هزینه‌هام رو پوشش بدم؟ کدوم محصولات یا خدمات سود میارن و کدوم محصولات با زیان فروخته میشن؟

۲- قیمت‌گذاری محصول یا خدمات 

اکثر مردم وقتی به قیمت گذاری فکر می‌کنن، در نظر می‌گیرن که تولید محصولشون چقدر هزینه داره و رقبا چگونه محصولاتشون رو قیمت‌گذاری می‌کنند.

از خودتون بپرسید: 

نرخ‌های ثابت، هزینه‌های متغیر چیست و هزینه کل چقدر است؟ قیمت هر کالای فیزیکی چقدر است؟ 

هزینه کار پرسنل چقدر است؟

۳- داده‌ها رو تجزیه و تحلیل کنید. 

حجم کالاها یا خدماتی رو که برای سودآوری باید بفروشید در نظر بگیرید.

از خودتون بپرسید: 

چجوری می‌تونم هزینه‌های ثابت کلی بیزینسم رو کاهش بدم؟ چجوری می‌تونم هزینه‌های متغیر هر واحد رو کاهش بدم؟ چجوری می‌تونم فروشم رو بهبود ببخشم و زیادش کنم؟

مراقب هزینه‌های خود باشید.

موقع راه‌اندازی کسب‌و‌کار بیش از حد خرج نکنید.

انواع خریدهایی که برای کسب و کار شما منطقی هستن رو درنظر بگیرید و از خرج کردن بیش از حد برای تجهیزات جدید و فانتزی که به شما در رسیدن به اهداف کسب و کار شما کمک نمی‌کنن، اجتناب کنید. هزینه‌های کسب و کارتون رو کنترل کنید تا مطمئن بشید که در مسیر درستی قرار دارید.

گزینه‌های تامین مالی‌تون رو در نظر بگیرید.

سرمایه راه‌اندازی برای کسب‌و‌کار شما می‌تونه از راه‌های مختلفی تامین بشه. بهترین راه برای به دست آوردن بودجه برای کسب و کار شما به عوامل مختلفی از جمله اعتبار، میزان سرمایه مورد نیاز و گزینه‌های موجود بستگی داره.

وام‌های کسب و کار

اگر به کمک مالی نیاز دارید، وام کسب و کار از طریق بانک نقطه شروع خوبی هست، اگرچه تضمین این وام اغلب ممکنه سخت به وجود بیاد.

4- ساختار کسب‌و‌کار قانونی خودتون رو تعیین کنید.

قبل از ثبت شرکت خود، باید مشخص کنید که زیرمجموعه کدوم نهاد قرار داده می‌شید. 

ساختار کسب‌و‌کار شما از نظر قانونی روی همه چیز تأثیر میذاره، از نحوه ثبت مالیات گرفته تا مسئولیت شخصی شما در صورت بروز مشکل.

مالکیت انفرادی: 

اگر مستقلاً صاحب کسب و کار هستید و قصد دارید مسئولیت تمام بدهی‌ها و تعهدات رو بر عهده بگیرید، می‌تونید برای یک شرکت انفرادی ثبت‌نام کنید. مراقب باشید که این مسیر می‌تونه مستقیماً بر اعتبار شخصی شما تأثیر بذاره.

شراکت: 

همونطور که از اسمش هم پیداست، مشارکت کسب و کار به این معنیه که دو یا چند نفر شخصاً به عنوان صاحبان مشاغل مسئول میشن.

اگر بتونید شریک کسب و کار با مهارت‌های تکمیلی خودتون رو پیدا کنید، لازم نیست به تنهایی کارها رو انجام بدید. معمولاً ایده خوبیه که فردی رو به ترکیب افراد کسب و کارتون اضافه کنید تا به شکوفایی کسب‌و‌کار شما کمک کنن.

شرکت سهامی خاص:

اگر می‌خواید مسئولیت‌های زندگی شخصیتون رو از مسئولیت‌های شرکت جدا کنید، مزایا و معایب شرکت‌ها رو در نظر بگیرید.

اگرچه هر نوع شرکت تابع دستورالعمل‌های متفاوتیه، اما ساختارهای قانونی کلی، یک کسب و کار رو به نهادی مجزا از صاحبانش تبدیل می‌کنن. 

بنابراین، شرکت‌ها می‌تونن مانند هر فرد دیگه‌ای مالکیت ملک، مسئولیت، پرداخت مالیات، انعقاد قرارداد و شکایت داشته باشند. 

شرکت با مسئولیت محدود:

یکی از متداول‌ترین ساختارها برای مشاغل کوچیک، شرکت با مسئولیت محدوده (LLC). این ساختار به طور ترکیبی از حمایت‌های قانونی یک شرکت برخورداره و در عین حال مزایای مالیاتی شراکت رو هم در نظر می‌گیره.

در نهایت، این شما هستید که تعیین می‌کنيد کدام نوع نهاد برای نیازهای فعلی و اهداف کسب و کار آینده شما بهترین هستن. 

مهم اینه که در مورد ساختارهای مختلف کسب و کار قانونی آپدیت مطالعه کنید و بیاموزید. اگر در تلاش هستید که تصمیم خودتون رو بگیرید، بهتره با یک مشاور کسب و کار یا حقوقی صحبت کنید.

5- تیم‌سازی کنید.

شما درصورت راه‌اندازی کسب‌و‌کار خودتون باید یک تیم عالی رو استخدام کنید مگر اینکه قصد دارید کسب‌و‌کاری راه بندازید که خودتون تنها کارمند هستید.

جو زاوادزکی میگه که کارآفرینان در کسب و کارشون باید همون توجهی که به محصولاتشون می‌کنند رو به عنصر تیم‌سازی  هم داشته باشند.

این تیم‌شماست که محصول شما رو می‌سازه!

شناسایی تیم خود، درک این‌که چه شکاف‌ها و مشکلاتی وجود داره و چگونگی و زمان رفع اون‌ شکاف‌ها باید در اولویت قرار بگیره. 

تدوین کردن نحوه کارکرد تیم، تعریف نقش‌ها و مسئولیت‌ها، تقسیم کار، نحوه ارائه بازخورد، یا نحوه کار با هم وقتی همه در یک اتاق نیستند و... شما رو از دردسرهای زیادی نجات میده.

6- برای خودتون چندتا فروشنده پیدا کنید.

اداره یک کسب‌و‌کار می‌تونه طاقت‌فرسا باشه، و احتمالاً شما و تیمتون نمی‌تونید همه کارها رو به تنهایی انجام بدید. اینجاست که فروشنده شخص ثالث وارد کار می‌شه.

شرکت‌ها در هر صنعتی، چه سیستم‌های منابع انسانی یا تلفن کسب و کار، وجود دارن تا با شما شریک بشن و به شما کمک کنن تا کسب‌و‌کار خودتون رو بهتر اداره کنید.

به عنوان مثال، با یک سیستم تلفن کسب و کار، می‌تونید یک سیستم تلفن گویا طراحی کنید تا به طور خودکار تماس گیرندگان خودتون رو به نمایندگان مناسب هدایت کنید.

هنگامی که به دنبال شرکای B2B هستید، با دقت انتخاب کنید. این شرکت‌ها به حیاتی‌ترین و حساس‌ترین داده‌های کسب و کار شما دسترسی خواهند داشت، بنابراین یافتن فردی که بتونید به اون اعتماد کنید بسیار مهمه.

در راهنمای ما برای انتخاب شرکای کسب و کارتون، درمورد تجربه اون‌ها در صنعت شما، سابقه‌ کاریشون با مشتریان فعلی و عملکردشون تحقیق کنید.

هر کسب و کاری بسته به نوع خدماتش به فروشندگان خاص خودش نیاز خواهد داشت، اما محصولات و خدمات رایجی وجود دارن که تقریباً هر کسب و کاری به اون‌ها نیاز داره. 

کارکردهای زیر رو هم که برای هر نوع کسب و کاری ضروری هستن در نظر داشته باشین:

۱_ فعال کردن چندین نوع پرداخت برای مشتریان

ارائه گزینه‌های پرداخت متعدد به شما اطمینان میدن که می‌تونید فروش رو در هر قالبی که برای مشتری هدف آسان‌تر هست انجام بدید. گزینه‌ها رو با همدیگه مقایسه کنید تا مطمئن بشید که بهترین نرخ و کمترین مالیات رو برای کسب و کارتون دریافت می‌کنید. 

۲- مدیریت امور مالی: 

بسیاری از صاحبان مشاغل هنگام راه‌اندازی کسب و کار خود، وظایف حسابداری رو خودشون مدیریت می‌کنن، اما با رشد کسب و کارتون، شما می‌تونید با استخدام یک حسابدار یا با انتخاب ارائه دهنده نرم افزار حسابداری مناسب، در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

7- برند خودتون رو بسازید و تبلیغ کنید.

قبل از شروع فروش محصول یا خدمات، باید نام کسب و کار خودتون رو بسازید و افرادی رو جذب کنید که وقتی تجارتتون رو شروع کردید، به مشکلی نخورید و خوب پیشرفت کنید.

وب‌سایت شرکت: 

یک وب‌سایت شرکتی بسازید چون خیلی از مشتری‌ها برای اطلاع از یک کسب‌و‌کار به اینترنت مراجعه می‌کنن و یک وب‌سایت، یک مدرک دیجیتالی هستش که نشون میده تجارت شما وجود داره. همچنین یک راه عالی برای تعامل با مشتریان فعلی و بالقوه است.

رسانه‌های اجتماعی: 

از رسانه‌های اجتماعی برای انتشار اخبار در مورد کسب‌و‌کارتون و تولیدمحتوا جهت اعتمادسازی استفاده کنید. 

پلتفرم‌های CRM: 

بهترین پلتفرم‌های CRM به شما این امکان رو میدن که داده‌های مشتری‌هاتون رو ذخیره کنید تا نحوه بازاریابی‌تون رو برای اون‌ها بهبود ببخشید. 

یک کمپین ایمیل مارکتینگ خوب می‌تونه برای دستیابی به مشتریان و برقراری ارتباط با مخاطبان شما معجزه کنه. برای موفقیت، باید به صورت استراتژیک لیست مخاطبین بازاریابی ایمیلی خود رو بسازید.

لوگو: 

یک لوگو ایجاد کنید تا به مردم کمک کنید به راحتی برند شما رو شناسایی کنند و از اون در تمام پلتفرم‌های خودتون استفاده کنید.

از مشتری‌هاتون هم بخواید که در ارتباطات بازاریابی شما شرکت کنن. مثلا اجازه بگیرید واز نشون دادن رضایت مشتری‌هاتون استفاده کنید.

نکته: 

یک تشکیلات بازاریابی استراتژیک ایجاد کنید که کانال‌های بازاریابی مختلف رو ترکیب می‌کنه، مثل وب‌سایت شرکت، رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌های ایمیل و انتخاب فرم‌ها

8- کسب و کارتون رو توسعه بدید.

راه‌اندازی و اولین فروش شما تنها آغاز کار شما به عنوان یک کارآفرین هستش. برای کسب سود و سرپا ماندن، همیشه باید درحال توسعه کسب و کارتون باشید که این کار به زمان و تلاش نیاز داره.

همکاری با برندهای معتبر در صنعت شما راهی عالی برای دستیابی به رشد هستند. 

با شرکت‌های دیگه تماس بگیرید و در ازای دریافت نمونه محصول یا خدمات رایگان، کمی تبلیغ بخواهید. 

با یک سازمان خیریه شریک بشید و مقداری از زمان یا محصولات خودتون رو داوطلبانه ارائه بدید تا خودتون رو بتونید معرفی کنید.

این نکات ذکر شده به شما کمک می‌کنن، اما هیچ‌وقت یک برنامه کامل وجود نداره. برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار موفق، باید خودتون رو با شرایط در حال تغییر وفق بدید.

سوالات متداول

اصول اساسی برای راه اندازی یک کسب‌و‌کار چیه؟ چهار اصل اساسی برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار عبارتند از:

  • نام کسب‌ و‌ کار
  • ساختار کسب‌ و‌ کار
  • گواهی ثبت کسب‌ و‌ کار
  • کلیه مجوزهای دیگه.

قبل از راه‌اندازی کسب و کار خود باید در هر یک از این چهار زمینه اقدامات قانونی و نظارتی مناسب رو انجام بدید. به دست آوردن بودجه خارجی و تنظیم یک طرح کسب و کار هم اقدامات هوشمندانه‌ای هستن.

چجوری می‌تونم کسب‌و‌کار خودم رو بدون پول راه‌اندازی کنم؟ شما می‌تونید یک کسب و کار موفق رو بدون هیچ‌گونه سرمایه، راه‌اندازی کنید. روی یک ایده کسب وکار کار کنید که بر پایه مجموعه مهارت‌های شما باشه تا با اون‌ها چیزی جدید و نوآورانه به بازار ارائه بدید.  هنگامی که ایده کسب‌وکار خود رو توسعه دادید و برای شروع یک طرح کسب‌و‌کار آماده شدید، باید برای سرمایه‌گذاری خلاق باشید.

شما میتونید از طریق سرمایه‌گذاری با ارائه ایده‌هاتون به حامیان مالی، پول جمع‌آوری کنید.  همچنین می‌تونید مقدار مشخصی از درآمد هفتگی‌تون رو برای سرمایه‌گذاری در یک کسب‌وکار جدید کنار بذارید. در نهایت، می‌تونید گزینه‌های وام رو از بانک‌ها و سایر موسسات مالی برای راه‌اندازی شرکت خود جستجو کنید.

ساده‌ترین کسب‌و‌کار برای شروع چیست؟ ساده‌ترین کسب‌وکار برای شروع، کسب‌وکاریه که نیاز به سرمایه‌گذاری اندک یا بدون نیاز به سرمایه‌گذاری مالی اولیه و بدون آموزش گسترده برای یادگیری کسب‌وکار باشه. 

برای مثال، یک شرکت drop shipping یکی از ساده‌ترین انواع کسب‌و‌کار جدید برای راه‌اندازی هستش. Drop shipping نیازی به مدیریت موجودی نداره، که شما رو از دردسر خرید، ذخیره و ردیابی سهام نجات میده.

کدوم نوع کسب‌و‌کار رو می‌تونم از خونه شروع کنم؟ شروع هر کسب‌وکار آنلاینی که نیازی به موجودی نداره.

ایده‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرن شامل کسب‌وکارهای کپی‌رایتینگ، تدریس آنلاین و کسب‌وکارهای drop shipping هستند.

هر کاری که در اون مهارت یا بهش علاقه دارید و می‌تونید از خونه انجام بدید و تقاضا براش وجود داره، می‌تونه یک کسب و‌کار خانگی عالی ایجاد کنه. 

بهترین زمان برای شروع کسب‌و‌کار چه زمانیه؟ جدول زمانی ایده آل هر فرد برای شروع یک کسب‌وکار جدید متفاوت خواهد بود. 

تنها زمانی یک کسب‌و‌کار رو شروع کنید که زمان کافی برای اختصاص دادن توجه خود به راه‌اندازی داشته باشید. 

اگر محصول یا خدمات فصلی دارید، باید کسب‌و‌کار خودتون رو یک چهارم قبل از زمان شلوغ پیش‌بینی شده سال شروع کنید. 

بهار و پاییز فصل های محبوبی از سال برای راه‌اندازی برای شرکت‌های غیر فصلی هستن. ولی زمستان غیرمحبوب ترین فصل راه‌اندازی کسب‌و‌کاره چون خیلی از مالکان جدید ترجیح میدن شرکت خودشون رو سال مالی جدید تایید کنند.

منبع : businessnewsdaily

دیدگاه

ارسال دیدگاه
محصولات جدید
پکیج Luna 8 417,500 تومان 360,050 تومان
پکیج Mars 1 417,500 تومان 360,050 تومان
من به توان صد - Luna 339,000 تومان
من به توان صد - Mars 339,000 تومان
مقالات جدید
برنامه ریزی ماهانه مانی نریمانی
مقالات جدید 3 مقاله
مقالات جدید 3 مقاله
مقالات جدید 3 مقاله
پیام های سیسTheme
نویسندگان برتر موفق ترین ها
+82دلار
نویسندگان محبوب موفق ترین ها
+280دلار
کاربران جدید موفق ترین ها
+4500دلار
فعال مشتریان موفق ترین ها
+4500دلار
Theme پرفروش موفق ترین ها
+4500دلار
اعلان ها
اهداف دیگر موعد 2 روز
+28%
+50%
بهترین محصول موعد 2 روز
+8%
مراقبت از مشتری
گزارشات
اعضا